5 вълшебни упражнения за красива фигура след раждане

Много жени се притесняват, че никога няма да възвърнат предишната си фигура. Ние обаче знаем, че невъзможно е само онова, което не се осмеляваме да опитаме. Така че не губете нито кураж, нито време, а се възползвайте от следната програма, даваща вълшебни резултати.

5 вълшебни упражнения за красива фигура след раждане

Кога да започна тренировките?
Това е строго индивидуално и зависи от начина, по който се чувствате. Но дори и да ви се струва, че имате достатъчно енергия за по-голяма физическа активност, е добре да изчакате поне 6 седмици след раждането – съветват водещи фитнес експерти. А никога не е излишно и да се консултирате с лекар по въпроса – добавят те.

Мога ли да тренирам, ако все още кърмя?
Интензивното физическо натоварване може да предизвика натрупване на млечна киселина в кърмата, с което да ѝ предаде леко горчив вкус. Ето защо е препоръчително да се придържате към по-умерени тренировки. Същевременно в процеса на кърмене се изразходват между 300 и 500 ккал дневно, което до известна степен компенсира ограниченията по отношение на активността.

Нуждая ли се от специална подготовка?
Около 70 % от родилите по естествен път, жени се сблъскват със състоянието „уринарна инконтиненция”. Ако и вие сте сред тях ще ви бъде повече от полезно да укрепите тазовите си мускули преди да преминете към упражненията за естетическо коригиране на фигурата.

Подготвително упражнение /упражнение на Кегел/

Упражнението е създадено от гинеколога Арнолд Кегел

Фокус:  тонизиране мускулите на тазовото дъно

Стегнете тазовите си мускули , стараейки се да не напрягате тези на корема и седалището и задръжте контракцията в продължение на няколко секунди, след което се отпуснете. Направете около 20 серии и повторете отново по-късно през деня.

Упражнение № 1 /Глутеус мост/

Фокус: стягане на дупето, задната част на бедрата и прасците.

Легнете по гръб на пода със свити колене. Стегнете седалищните мускули и повдигнете максимално високо таза си. Задръжте тялото си за няколко секунди във връхната точка на „моста” и бавно се върнете в изходна позиция. Направете около 20 повторения.

Упражнение № 2 /Махало/

Фокус: стягане на коремната мускулатура

Легнете по гръб на земята с разперени в страни ръце. Повдигнете краката си вертикално нагоре, държейки ги плътно един към друг, след което започнете плавно да ги спускате ту наляво, ту надясно, наподобявайки движенията на махало. Повторете упражнението няколко пъти.

Упражнение № 3

Фокус: стягане и повдигане на бюста

Застанете изправени с допрени като за молитва длани и лакти на височината на раменете. Държейки дланите си в първоначалната позиция притиснете целите си предмишници една към друга. Започнете отначало, повтаряйки движенията в течение на 2-3 минути.

Упражнение № 4 /Клек/

Фокус: бедрените и седалищните мускули.

Застанете прави с разтворени на ширината на раменете, крака. Стараейки се да държите гърба и главата си изправени, приклекнете бавно. Спрете в позицията, при която тазът ви се намира на нивото на коленете и внимателно се изправете. Извършете необходимия брой повторения.

Упражнение № 5

Цел: прибиране на корема.

Легнете по гръб със свити колене. Повдигнете краката си, така че прасците ви да се озоват под ъгъл от 90 градуса спрямо пода. Присвийте коремните си мускули и започнете да разтваряте бавно краката си, колкото се може по-широко. След това, със все още стегнат корем, приберете колената си едно към друго. Отпуснете напрегнатата мускулатура за секунда-две и повторете упражнението.

Редовното изпълнение (поне 3 - 4 пъти седмично) на тренировъчния режим гарантира бързо влизане във форма и възстановяване на фигурата от преди бременността. За още по-забележим ефект комбинирайте с упражнения по ваш избор, балансирана диета, повече течности за пречистване на организма и разбира се – с козметични продукти за стягане на бюста, разграждане на излишните мазнини и изглаждане на стриите и целулита.

Прочетете още статии
Чистота и хигиена. Въпрос на дезинфекция

Чистота и хигиена. Въпрос на дезинфекция

Наличието на патогенни микроорганизми в дома ни представлява риск за здравето ни. Почистването и дезинфекцирането е с цел прекъсване веригата на инфекции.

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

В повечето случаи се наблюдава спонтанно затихване на болестта, но не е изключена и повторната ѝ поява на по-късен етап от живота.

Специализирана грижа за атопична кожа

Специализирана грижа за атопична кожа

Въпреки че за атопичния дерматит все още не е открито лечение, с подходящия терапевтичен план и промени в начина на живот, заболяването може да бъде поставено под контрол.

Зодии и козметика

Зодии и козметика

Открийте кои са най-подходящите за Вас козметични средства според Вашия астрологичен знак.