Анти-ейдж гимнастика за лице и шия

Времето е неумолимо и рано или късно тялото на всеки от нас започва да старее. Уви, неизбежно е, но все пак имаме право да изберем кога процесът да стане видим. Предлагаме ви да инвестирате малко усилия в извършването на следния тренировъчен режим, който в съчетание с подходящата козметична грижа, ще отложи формирането на бръчки по лицето ви в далечното бъдеще.

Анти-ейдж гимнастика за лице и шия

Помнете, че е добре:

• да извършвате гимнастиката по едно и също време всеки ден;
• да повтаряте всяко упражнение минимум 5 - 6 пъти;
• да не правите твърде много повторения, за да не претоварите мускулите си;
• да определите един ден от седмицата за заслужена почивка;
• да почиствате и подхранвате кожата си преди упражненията;
• да извършвате тренировката бавно и без напрежение;
• да сте постоянни, прецизни и търпеливи.

Упражнение № 1 /срещу формирането на хоризонтални линии по челото/

Покрийте челото си с дланта на дясната ръка. Упражнявайки лек натиск, плъзнете дланта си от ляво надясно, а после – от долу нагоре. Сега поставете върху челото си лявата длан и извършете същото движение, но този път в посока от дясно наляво и после пак от долу нагоре.

Знаете ли, че... макар взаимовръзката между болките в гърба и бръчките да е трудна за проследяване, тя съществува! Болезнените усещания в областта на гръбначния стълб възпрепятстват образуването на колаген и с това улесняват формирането на бръчки.

Упражнение № 2 /против образуването на вертикални линии между веждите/

Разпънете с два пръста участъка, в който се е образувала вертикалната бръчка и използвайки показалеца на другата си ръка, започнете да я масажирате с въртеливи движения.

Знаете ли, че... лягайки си с непочистено от ежедневните замърсители и грима, лице допринасяме за преждевременното стареене на кожата си. Така тя бива подложена на окисление през нощта, което руши осигуряващият здравината ѝ, белтък.

Упражнение № 3 /против бръчки край очите/

С помощта на показалците притиснете леко външния ъгъл на очите си и го повдигнете нагоре. Бъдете внимателни, тъй като кожата в този участък е изключително деликатна! Притворете максимално очи, стараейки се да движите единствено долните си клепачи.

Знаете ли, че... ежедневното напрежение и безпокойство кара тялото да произвежда, така наречените „хормони на стреса”, между които е и увреждащият колагеновите фибри, кортизол.

Упражнение № 4 /срещу бръчки около устата/

Издуйте зоната под долната си устна и задръжте въздуха в продължение на 15 секунди. След това издуйте участъка между носа и горната си устна за още 15 секунди.

Знаете ли, че... прекалената консумация на захар може да предизвика гликиране на протеините (закачане на несвойствени въглехидратни компоненти към тях) и по този начин да благоприятства загубата на кожна еластичност.

Упражнение № 5 /против бръчки в областта на шията/

Начертайте по една мислена пунктирана линия от лявата и дясната страна на гръкляна си, след което започнете да притискате леко с възглавничките на средните си пръсти пунктирните точки на тези линии (около 8 броя за всяка).

Знаете ли, че... спането върху висока възглавница, както и продължителното стоене със сведена към гърдите, брадичка може да доведе до образуването на бръчки в областта на шията.

 

Прочетете още статии
Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.

Пандемия и превенция

Пандемия и превенция

Намираме се в извънредно положение във връзка с пандемията от COVID-19. Предприети са мерки за ограничаване разпространението на новият коронавирус (SARS-CoV-2). Тези мерки, обаче, не могат да гарантират успех, ако цялото общество не участва активно.