Да научим повече за етикетите! (част 2)

Правата ни на потребители, до голяма степен зависят от нашия информиран избор при покупката. Законът защитава добре осведомения потребител, който следи сроковете, условията за гаранция и знае потребителските си права.

Всеки продукт има стандарти за качество, характеристиките и технически данни, дадени в етикета. Ако установите нарушение на един от тези показатели, имате право да върне вече закупени стоки и да ви бъде възстановена платената сума.

При предявяването на рекламация трябва да предоставим касова бележка, фактура или друг документ за покупка на стоката, съответно търговска гаранция, ако е издадена такава. Независимо дали счита рекламацията ви за основателна или не, търговецът е длъжен да я впише в специален регистър на рекламациите, с който задължително трябва да разполага в търговския обект. Ако такъв регистър в търговския обект липсва, търговецът може да бъде санкциониран от съответния компетентен орган за защита на потребителите.

Добре е да познавате правата си:

1. Когато купувате по интернет, поща или телефон, вие имате същите права относно гаранцията, както при покупка от магазин.

2. Когато купувате стоки втора употреба, на търг или от човек, който не е търговец, нямате потребителски права, защитени от закона.

3. Ако в магазина цената на стелажа е различна от тази, която ви взимат на касата, имате право да платите по-изгодната за вас цена.

4. При пазаруване по интернет имате право да върнете продукта в рамките на 7 дни от доставката и да си вземете парите обратно, без да посочвате мотиви за решението си.

6. Когато купувате по интернет или чрез телешоп, доставката трябва да пристигне в рамките на 30 дни, независимо от коя точка на планетата.

7. При покупка на стока от магазина, ако промените мнението си, нямате законово право да върнете продукта и да изискате възстановяване на сумата, която сте заплатили. Някои търговци дават тази възможност на своите клиенти, но това е политика на фирмата, а не законово задължение.

С новите промени в Европейското законодателство на етикетирането, всички вещества, причиняващи алергии или непоносимост, ще трябва да бъдат указани в списъка на съставките и да бъдат посочени по открояващ ги начин. Задължително се въвежда и изписването: страна на произход за продукта.

Нашият съвет е да купувате качествени български стоки с доказан произход и качество!
Прочетете още статии
Дезинфекциращият антибактериален гел Чисто е одобрен и включен в Регистъра за биоциди на МЗ

Дезинфекциращият антибактериален гел Чисто е одобрен и включен в Регистъра за биоциди на МЗ

Становище на Арома във връзка с публикации на резултатите от теста на дезинфектанти на Асоциация „Активни потребители“

Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.