Да научим повече за етикетите! (част 2)

Правата ни на потребители, до голяма степен зависят от нашия информиран избор при покупката. Законът защитава добре осведомения потребител, който следи сроковете, условията за гаранция и знае потребителските си права.

Всеки продукт има стандарти за качество, характеристиките и технически данни, дадени в етикета. Ако установите нарушение на един от тези показатели, имате право да върне вече закупени стоки и да ви бъде възстановена платената сума.

При предявяването на рекламация трябва да предоставим касова бележка, фактура или друг документ за покупка на стоката, съответно търговска гаранция, ако е издадена такава. Независимо дали счита рекламацията ви за основателна или не, търговецът е длъжен да я впише в специален регистър на рекламациите, с който задължително трябва да разполага в търговския обект. Ако такъв регистър в търговския обект липсва, търговецът може да бъде санкциониран от съответния компетентен орган за защита на потребителите.

Добре е да познавате правата си:

1. Когато купувате по интернет, поща или телефон, вие имате същите права относно гаранцията, както при покупка от магазин.

2. Когато купувате стоки втора употреба, на търг или от човек, който не е търговец, нямате потребителски права, защитени от закона.

3. Ако в магазина цената на стелажа е различна от тази, която ви взимат на касата, имате право да платите по-изгодната за вас цена.

4. При пазаруване по интернет имате право да върнете продукта в рамките на 7 дни от доставката и да си вземете парите обратно, без да посочвате мотиви за решението си.

6. Когато купувате по интернет или чрез телешоп, доставката трябва да пристигне в рамките на 30 дни, независимо от коя точка на планетата.

7. При покупка на стока от магазина, ако промените мнението си, нямате законово право да върнете продукта и да изискате възстановяване на сумата, която сте заплатили. Някои търговци дават тази възможност на своите клиенти, но това е политика на фирмата, а не законово задължение.

С новите промени в Европейското законодателство на етикетирането, всички вещества, причиняващи алергии или непоносимост, ще трябва да бъдат указани в списъка на съставките и да бъдат посочени по открояващ ги начин. Задължително се въвежда и изписването: страна на произход за продукта.

Нашият съвет е да купувате качествени български стоки с доказан произход и качество!
Прочетете още статии
Чистота и хигиена. Въпрос на дезинфекция

Чистота и хигиена. Въпрос на дезинфекция

Наличието на патогенни микроорганизми в дома ни представлява риск за здравето ни. Почистването и дезинфекцирането е с цел прекъсване веригата на инфекции.

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

В повечето случаи се наблюдава спонтанно затихване на болестта, но не е изключена и повторната ѝ поява на по-късен етап от живота.

Специализирана грижа за атопична кожа

Специализирана грижа за атопична кожа

Въпреки че за атопичния дерматит все още не е открито лечение, с подходящия терапевтичен план и промени в начина на живот, заболяването може да бъде поставено под контрол.

Зодии и козметика

Зодии и козметика

Открийте кои са най-подходящите за Вас козметични средства според Вашия астрологичен знак.