Естествена слънцезащита с хранене

Колкото по-силно става слънцето, толкова повече се увеличава и нуждата от ефективна защита на кожата. Но ако знаете как да се храните, не само ще се чувствате по-бодри и по-здрави, а и ще си осигурите допълнителен щит срещу вредните лъчи. Да, салатата няма да замести продукта със SPF, но може да предотврати сериозните възпаления, изгаряне и бръчки на клетъчно ниво, причинени от слънцето. Вижте как да си осигурите естествена слънцезащита с хранене и започнете веднага.

Естествена слънцезащита с храненеСтарайте се ежедневното ви хранително меню да включва много от полезните за кожата плодове и зеленчуци (задължително домати), храни богати на „добри мазнини“ и витамини, 2 – 3 чаши зелен или черен чай, 50 гр. черен шоколад.

Същевременно е добре да избягвате преработените храни, захарите и най-вече растителните масла, тъй като привличат слънчевите лъчи и ускоряват увреждането.

Червени и оранжеви плодове и зеленчуци

Домати, диня, моркови, камби и чушки, папая, розов грейпфрут, кайсии, манго, цвекло, портокали. Огромното количество каротеноиди и ликопен (естествени антиоксиданти, които придават цветните пигменти) в състава им осигурява мощна защита на кожата срещу UV – лъчите, активират меланина и намаляват риска от възпаления, изгаряне и рак на кожата.

Цитрусови плодове

А също киви, горски плодове, шипки. Изобилието от витамин C в състава им предотвратява преждевременното стареене на кожата под въздействие на слънчевите лъчи и свободните радикали.

Черен шоколад / какао

Флаваноидите в състава им подобряват защитните сили на кожата срещу увреждането от UV – лъчите. Освен това поддържат хидратaцията, увеличават притока на кислород в клетките и стимулират циркулацията на кръвта. Какаото съдържа и 4 пъти повече феноли и катехини (антиоксидантни вещества) от чая, така че още по-ефективно подпомага защитата срещу слънчево изгаряне и рак на кожата. Препоръчителната доза е 50 гр. дневно.

Нар

Изобилстващ от мощни полифеноли, този тропически плод укрепва горните кожни слоеве, подобрявайки устойчивостта им на вредните UV - лъчи. Освен това подсилва SPF в слънцезащитните продукти и предотвратява хиперпигментацията. Но внимание, важни са семената на нара – сокът няма същия ефект. Естествена слънцезащита с хранене

Зелен и черен чай

Източник на полифеноли, тези два вида чай имат особено и действие – могат да спрат развитието на раковите клетки, ограничавайки притока на кръв към канцерогенните зони. Освен това спират увреждането на ДНК в клетките, причинено от UV – лъчите и засилват мощно антиоксидантната защита на кожата овътре навън.

Омега 3 – мастни киселини

Mорски дарове, сьомга, херинга, сардини, листни зеленчуци, ленено семе, водорасли, ядки. Те имат мощно противовъзпалително действие и предпазват клетките от вредата на свободните радикали, а кожата - от меланома.

Вода

Тя е източник на здраве. Затова не случайно е сред основните препоръки за ефективна и естествена слънцезащита. Поддържането на кожата хидратирана осигурява здравословен хидробаланс в клетките, което от своя страна увеличава устойчивостта им на вредните фактори от околната среда. Препоръчителната дневна доза през лятото е 2 – 3 л.

Според проучванията подобен режим на хранене би могъл да осигури на кожата ви достатъчно естествена слънцезащита, така че ако случайно забравите да нанесете специализиран продукт, тя да устои на външните агресори. За да сте още по-сигурни в ефекта, подсилвайте клетките и през останалото време чрез козметиката, която използвате.

Препоръчваме да включите в ритуалите си макисмален брой продукти с екстракти от защитаващи кожата растения – крем с водна лилия, бадемово масло или алое вера за хидратация, душ-гел с нар, крем за лице с лимон за витамин С, а защо не и сапун с какао? Всеки продукт с полезна съставка ще действа като щит за кожата и косата.

Прочетете още статии
Дезинфекциращият антибактериален гел Чисто е одобрен и включен в Регистъра за биоциди на МЗ

Дезинфекциращият антибактериален гел Чисто е одобрен и включен в Регистъра за биоциди на МЗ

Становище на Арома във връзка с публикации на резултатите от теста на дезинфектанти на Асоциация „Активни потребители“

Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.