Хранене при косопад

"Нека храната бъде твое лекарство и лекарството бъде твоята храна.”

Вдъхновени от думите на прочутия лечител, обобщихме едни от най-важните принципи на здравословното хранене, с чиято помощ можете по-лесно да превъзмогнете косопада.

Хранене при косопад

  • Старайте се да се храните разнообразно, редовно и балансирано, така че косата ви да не усеща нито липса, нито излишък от дадено вещество.
  • Опитайте се да не смесвате несъвместими по състав храни, като например въглехидрати и протеини, с цел оптимално усвояване на полезните вещества и намаляване на отпадните продукти.
  • Важно е да знаете, че прекомерното натрупване на токсини в тялото в резултат от неправилна диета води след себе си проблеми с косата.
  • Имайте предвид, че стомахът се самопречиства всяка сутрин и за да не му пречите е добре да закусвате най-рано в 9 часа.
  • Пийте повече вода. Освен че отмива акумулираните в тялото отрови, тя предотвратява загубата на коса причинена от накъсване.
  • Приемайте храните в естествената им форма винаги, когато това е възможно, тъй като термичната обработка разрушава голяма част от полезните им съставки.
  • Яжте бавно и в спокойна обстановка, за да може тялото ви да извлече максимално количество от необходимото за растежа на косата „гориво”.
  • Уверете се, че в менюто ви присъстват достатъчно белтъчини, тъй като кератинът, който е основният компонент на косъма (≈91%), също е вид протеин.
  • Ограничете консумацията на високо киселинни продукти (сладкиши, алкохол, кока-кола и др.), които нарушавайки pH баланса в организма, похабяват запасите му от ценни витамини и минерали.
  • Похапвайте повече храни богати на витамин Е и В5, които увеличавайки притока на кръв към скалпа, подпомагат изхранването и растежа на косата.
  • Осигурете си изобилие от постъпващи с храната, антиоксиданти (витамини А, Е и С, полифеноли, каротеноиди и т.н), за да избегнете риска от косопад, причинен от действието на свободни радикали.
  • Укрепете капилярите, които снабдяват космените фоликули с нутриенти и кислород, като консумирате продукти, съдържащи витамин С и фолиева киселина.
  • Набавяйте си достатъчни количества от минералите: цинк, калций, магнезий, сяра и желязо.
  • Не подценявайте огромния потенциал на семките, ядките и кълновете.

Ако косопадът е продължителен и сериозен - консултирайте се с дерматолог и  използвайте специализирани козметични продукти.

Вижте нашето предложение за дневно меню при косопад - Примерно меню при косопад

https://www.aroma.bg/catalog/brand/zdrave-forte-13/

Прочетете още статии
Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.

Пандемия и превенция

Пандемия и превенция

Намираме се в извънредно положение във връзка с пандемията от COVID-19. Предприети са мерки за ограничаване разпространението на новият коронавирус (SARS-CoV-2). Тези мерки, обаче, не могат да гарантират успех, ако цялото общество не участва активно.