Хранене при косопад

"Нека храната бъде твое лекарство и лекарството бъде твоята храна.”

Вдъхновени от думите на прочутия лечител, обобщихме едни от най-важните принципи на здравословното хранене, с чиято помощ можете по-лесно да превъзмогнете косопада.

Хранене при косопад

  • Старайте се да се храните разнообразно, редовно и балансирано, така че косата ви да не усеща нито липса, нито излишък от дадено вещество.
  • Опитайте се да не смесвате несъвместими по състав храни, като например въглехидрати и протеини, с цел оптимално усвояване на полезните вещества и намаляване на отпадните продукти.
  • Важно е да знаете, че прекомерното натрупване на токсини в тялото в резултат от неправилна диета води след себе си проблеми с косата.
  • Имайте предвид, че стомахът се самопречиства всяка сутрин и за да не му пречите е добре да закусвате най-рано в 9 часа.
  • Пийте повече вода. Освен че отмива акумулираните в тялото отрови, тя предотвратява загубата на коса причинена от накъсване.
  • Приемайте храните в естествената им форма винаги, когато това е възможно, тъй като термичната обработка разрушава голяма част от полезните им съставки.
  • Яжте бавно и в спокойна обстановка, за да може тялото ви да извлече максимално количество от необходимото за растежа на косата „гориво”.
  • Уверете се, че в менюто ви присъстват достатъчно белтъчини, тъй като кератинът, който е основният компонент на косъма (≈91%), също е вид протеин.
  • Ограничете консумацията на високо киселинни продукти (сладкиши, алкохол, кока-кола и др.), които нарушавайки pH баланса в организма, похабяват запасите му от ценни витамини и минерали.
  • Похапвайте повече храни богати на витамин Е и В5, които увеличавайки притока на кръв към скалпа, подпомагат изхранването и растежа на косата.
  • Осигурете си изобилие от постъпващи с храната, антиоксиданти (витамини А, Е и С, полифеноли, каротеноиди и т.н), за да избегнете риска от косопад, причинен от действието на свободни радикали.
  • Укрепете капилярите, които снабдяват космените фоликули с нутриенти и кислород, като консумирате продукти, съдържащи витамин С и фолиева киселина.
  • Набавяйте си достатъчни количества от минералите: цинк, калций, магнезий, сяра и желязо.
  • Не подценявайте огромния потенциал на семките, ядките и кълновете.

Ако косопадът е продължителен и сериозен - консултирайте се с дерматолог и  използвайте специализирани козметични продукти.

Вижте нашето предложение за дневно меню при косопад - Примерно меню при косопад

https://www.aroma.bg/catalog/brand/zdrave-forte-13/

Прочетете още статии
Кога изчезва детския атопичен дерматит?

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

В повечето случаи се наблюдава спонтанно затихване на болестта, но не е изключена и повторната ѝ поява на по-късен етап от живота.

Специализирана грижа за атопична кожа

Специализирана грижа за атопична кожа

Въпреки че за атопичния дерматит все още не е открито лечение, с подходящия терапевтичен план и промени в начина на живот, заболяването може да бъде поставено под контрол.

Зодии и козметика

Зодии и козметика

Открийте кои са най-подходящите за Вас козметични средства според Вашия астрологичен знак.

Най-честите грешки при масаж на лицето

Най-честите грешки при масаж на лицето

В случай че не се изпълнява по правилния начин, разкрасителната процедура може да донесе много повече вреда, отколкото полза.