Хранене за красива кожа през зимата

Може и да не го осъзнавате, но хранителният режим наистина е от съществено значение за състоянието на кожата ви. Особено през зимата, когато тя се нуждае от допълнителна защита срещу хапливите ласки на зимния климат. Вижте кои храни да прибавите към ежедневното си меню, за да запазите кожата си красива през зимата. И след това.

Хранене за красива кожа през зиматаКрасивата кожа е здрава, жизнена, хидратирана и гладка. А за да бъде такава, тя се нуждае от определени структуриращи компоненти и много вода. Най-лесният естествен начин да й ги набавите е чрез храненето. Консумацията на правилните храни ще осигури на кожата ви мощна защита срещу изсушаването, признаците на стареене и UV – лъчите, и същевременно ще я поддържа плътна, бляскава и сияйна по всяко време. Ето кои са те:

Храни, богати на Омега – 3 мастни киселини – ленено семе, сьомга, риба тон, орехи, авокадо. Две - три порции седмично са достатъчни да осигурят защита на клетъчните мембрани и колагена от свободните радикали, да повишат съдържанието на естествени мазнини в кожата, да намалят водните загуби и възпаленията.

Храни, богати на витамини B – пълнозърнести храни, кафяв ориз, тъмно зелени зеленчуци, гъби, банани, червено месо. Изключително важни за възстановяването и поддържането на тъканите, за обновяването на клетките (особено при суха и напукана кожа) и за заличаването на белезите и петната.

Жълти и оранжеви плодове и зеленчуци – чушки, моркови, манго, лимони, портокали, царевица, тиква. Изключително богати на каротеноиди (вещества, които организмът трансформира във витамини А и Е или използва самостоятелно), те подхранват върешните слоеве на кожата, предпазват я от вредните UV лъчи, изсушаване и хиперпигментация.

Грейпфрут – от векове екстрактът от грейпфрут се използва като анти – ейдж агент. Този плод се смята за най-добрият възможен източник на антиоксиданти, а каротеноидът ликопен поддържа кожата гладка и млада. Най-полезни са розово-червените сортове.

Спанак – богат на антиоксиданти, желязо, каротеноиди, витамини В, К, Е и фолиева киселина, той се смята за зимна суперхрана, която връща младежкия блясък на кожата и ви помага да се справите с изсушаването и раздразненията.

Броколи – подобно на другите храни, богати на витамин С (цитруси, киви, зеленолистни зеленчуци), то ще спомогне за заличаване на бръчките, ще намали изсушаването, причинено от възрастта и ще стимулира синтеза на колаген за по-стегната кожа.Хранене за красива кожа през зимата

Морски дарове – стриди, миди, раци, скумрия, сепия... Богати на антиоксидантните минерали селен и цинк, те ще предпазят кожата от свободните радикали, ще подпомогнат обновяването и възстановяването на клетките, ще намалят омазняването и ще успокоят акнето.

Черен шоколад – едно парченце дневно ще ви осигури нужното количество какаови флаваноиди, които ще направят кожата ви по-мека, плътна и хидратирана. Освен това ще повиши притока на кръв към кожата ви и по този начин ще я обогати с хранителните вещества и кислорода, необходими за доброто й здраве. Можете да го заместите с чаша горещо какао.

Мляко – богат източник на протеини, то подсилва естествения блясък на кожата, хидратира я и подхранва с ценни витамини и минерали. По този начин укрепва кожните клетки, стимулира обновяването им и избистря тена.

Кофеинови напитки – кафе и зелен чай. Умерената им консумация (1 – 2 чаши дневно) ще предпази кожата ви от ракови заболявания и от преждевременно стареене, ще абсорбира излишната вода, причиняваща подпухване, и ще подобри плътността.

Добрата новина е, че с правилно хранане ще забележите подобрения в състоянието на кожата си още след 3 седмици. Но за да запазите красотата й през през цялата зима, трябва да спазвате още няколко условия. Пийте поне 2 литра вода дневно (за всяка чаша кафе се равнят две чаши вода допълнително), избягвайте вредните храни и захарта (последната ускорява разграждането на колагена и стимулира производството на себум) и подхранвайте кожата външно с подходящи козметични продукти.

 

 

 

Прочетете още статии
Дезинфекциращият антибактериален гел Чисто е одобрен и включен в Регистъра за биоциди на МЗ

Дезинфекциращият антибактериален гел Чисто е одобрен и включен в Регистъра за биоциди на МЗ

Становище на Арома във връзка с публикации на резултатите от теста на дезинфектанти на Асоциация „Активни потребители“

Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.