Как да изберем подходящ спорт за децата - продължение

Децата и йогата

Децата и йогата

Йогата става все по-популярен спорт в училищните и извънкласни занимания на децата. Комбинацията от дихателни техники, насоки за поведение и разнообразни физически пози помага на подрастващите да развият пълноценно физическия си и умствен потенциал и да се справят по-лесно с предизвикателствата в живота си.

От една страна, практикуването на йога подобрява стойката на тялото, развива гъвкавостта на всички мускули, укрепва гръбначния стълб и имунната система, тренира баланса и координацията на движение, подобрява храносмилането, кръвообръщението и функциите нна отделителната система, отпуска тялото и подобрява съня. От друга страна, развивайки концентрация и фокусирайки се върху правилното изпълнение на всяка поза, те започват да мислят и помнят по-лесно, подобряват адаптацията си към нова среда и в група, научават се на дисциплина, контрол на емоциите, здравословен начин на живот, съумяват да се справят по-лесно в стресови ситуации, изграждат самочувствие и себеуважение.


 
Децата и баскетболът

Децата и баскетболътКато всеки динамичен и отборен спорт, баскетболът се явява чудесна възможност за развитието на физическата и психологическа издръжливост на децата. Сериите на активност (тичане, скачане, дриблиране) и на пасивност (почивката между отделните четвъртини на играта) анагжират целия физически и умствен потенциал на децата, без дори да го осъзнават.

Баскетболът укрепва се отразява изключително благотоврно на дишането, нивата наа енергия и метаболиизма на децата, което от своя страна подобрява концентрацията им в училище и в социалните контакти. Освен това укрепва сърдечно-съдовата система, развива контрола върху опорно-двигателния апарат, подобрява стабилността на глезените и баланса на тялото. В психологически аспект този спорт разива у децата бърза мисъл и адаптивност към променливи обстоятелства, възпитава ги и ги учи на екипна дейност, победа и загуба.


Децата и леката атлетика

Децата и спортът

Леката атлетика, и по-специално тичането, е особено ефективен начин за трениране на физиката и психикатана децата. Благодарение на нея се увеличава цялостната издръжливост на организма, а добрата форма подобрява качеството на сън и способността за справяне с физически и емоционални предизвикателства – от тичане да хванат автобуса до учене за изпити.

Освен, че е своеобразен фитнес за сърцето и белите дробове, тя поддържа теглото равномерно, повишава издръжливостта им, укрепва ставите и костите им, оформя мускулатурата. От друга страна, като повечето индивидуални спортове, леката атлетика повишава мотивацията на децата, възпитава усърдна работа за по-високи постижения, дисциплинираност и себеотдаденост в начинанията.


Децата и ските
Децата и спортът

Ските са един от най-препооръчителните зимни спортове за децата, защото им позволява да развият гъвкава мускулатура и отлични координационни способности на цялото тяло. А съчетанието от спорт и забавление дава възможност да прекарат оптимално време на чист въздух, въпреки ниските температури. Разбира се, от първостепенно значение е да бъдат правилно екипирани и под наблюдението на умел инструктор. Ако и двте условия са налице, то още с навършването на 2-годишна вързаст малчуганите могат да започнат да покоряват склоновете.

Други предимства на този спорт са укрепването на сърдечно-съдовата система чрез поддържането на повишен сърдечен ритъм и отличният контрол на теглото. В усилията на тялото да балансира върху ските, то използва много повече мускулна сила в сравнение с останалите спортни активности и същевременно чувствително повишава температурата си, което пък повишава количеството на изгорените калории.

От психологическа гледна точка, чрез ските децата от рано се научават осъзнато да контролират действията си, да бъдат самоуверени в движенията си и най-важното - да не се страхуват от грешки. Многократното падане и ставане ги калява не само физически, но и емоционално, мотивирайки ги да продължават да опитват докато се задържат изправени на краката си.


Децата и танците
Децата и танците

Танците са чудесна алтернатива за физическа активност, ако децата нямат интерес към традиционните спортове. А най-хубавото е, че могат да започнат още на 3-годишна възраст. 

Редовните тренировки повишават гъвкавостта на тялото и крайниците, разширява диапазона от движения, подобрява издръжливостта и физическата сила. Повтарящите се движения въздействат върху мускулния тонус, коригират стойката, подобряват баланс, координацията и здравето на сърцето. Особено ефективни са при децата с наднормено тегло, защото подпомагат отслабването и изграждат правилни хранителни навици.

В психологическо отношение танците имат социализиращ, образователен и себепознавателен ефект. От една страна, състезателните танци научават детето на колективно мислене и адаптиране към действията на партньора в таньовата двойка. При самостоятелните танци, като модерните и балета, се разгръщат креативното мислене, желанието за победа и себеизява, себеуважението. Ето защото този спорт е особено подходящ за срамежливи и не особено комуникативни деца.

 

Прочетете още статии
Чистота и хигиена. Въпрос на дезинфекция

Чистота и хигиена. Въпрос на дезинфекция

Наличието на патогенни микроорганизми в дома ни представлява риск за здравето ни. Почистването и дезинфекцирането е с цел прекъсване веригата на инфекции.

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

Кога изчезва детския атопичен дерматит?

В повечето случаи се наблюдава спонтанно затихване на болестта, но не е изключена и повторната ѝ поява на по-късен етап от живота.

Специализирана грижа за атопична кожа

Специализирана грижа за атопична кожа

Въпреки че за атопичния дерматит все още не е открито лечение, с подходящия терапевтичен план и промени в начина на живот, заболяването може да бъде поставено под контрол.

Зодии и козметика

Зодии и козметика

Открийте кои са най-подходящите за Вас козметични средства според Вашия астрологичен знак.