Красиви на 50+

Красиви на 50+

50-те години са красива възраст! Но и много предизвикателна. Това е и времето, когато дамите се сблъскват със сериозни хормонални промени в организма си – менопаузата. В комбинация с промените във външния вид, предизвикани от естествения процес на стареене, за много от тях се оказва истинско предизвикателство да останат (и да се чувстват) млади и красиви за по-дълго време. Но начин има! Достатъчно е да направите някои ключови промени в ежедневните си ритуали и начина си на живот и ще се почувствате достатъчно красиви и желани и на 50+!

Бъдете постоянни в грижите за кожата на лицето и тялото

С годините еластичността и хидратацията на кожата намаляват, а под въздействие на хормоналните промени проблемите и несъвършенствата се задълбочават. Затова е особено важно да спазвате отговорно разкрасителния си ритуал: всеки ден нанасяйте дневен и нощен крем за зряла кожа, обогатен с анти-ейдж агенти (аминопептиди, Q10) и натурални масла (арганово масло, зехтин), както и лосион за тяло след баня, и околоочен продукт с ретинол преди лягане. Така ще поддържате нивата на влага и хранителни компоненти в норма, ще предпазвате кожата си от свободните радикали и ще противодействате на процесите на клетъчна дегенерация.

Веднъж седмично пък правете ексфолиация на кожата, за да премахнете мътвите клетки, които придават сивота на тена.

Намалете грима

Може да ви се иска да прикриете следите на възрастта, но няма да го постигнете като покривате лицето си с тонове макиаж. Ще изглеждате по-свежи, млади и естествено красиви, ако се ограничите до най-необходимото – тониран крем за хидратация на кожата, фин слой пудра или фон дьо тен на нужните места за изравняване на тена, спирала на горните мигли, деликатно подчертаване на горния клепач с молив или сенки, малко руж на скулите и глос за устни за придаване на обем.

Започнете да щадите косата си

След години третиране с всевъзможни стилизанти, топлинни уреди и химически препарати, косата със сигурност е силно изтощена. Затова е препоръчително да въведете промени в грижите за косата – пострижете и оформете прическа, която придава повече плътност и обем на косъма, използвайте шампоан веднъж седмично, а в останалите дни - само балсам, помислете за светли кучури или преминаване към по-светъл нюанс в боядисването.

Вслушвайте се в сигналите на тялото си

Те са безгрешен барометър за здравословното ви състояние и могат да ви спестят много главоболия – в буквален и в преносен смисъл. Несекваща кашлица, кървене, въпреки че вече от години сте в менопауза, стомашен дискомфорт, без значение какво ядете... споделяйте наблюденията и притесненията си с личния лекар и всичко ще бъде под контрол.

Превърнете спорта в свой приятел

Упражненията са най-добрият лек за неразположенията от менопаузата и стареенето. Освен, че запазва духа млад и тялото гъвкаво, физическата активност действа изключително благоприятно на всички системи в организма, забавя износването на ставите, укрепва мускулатурата, повишава тонуса и енергията, подпомага изглаждането на кожата, намалява топлите вълни и дори удължава живота. Плуване, йога, джогинг, разходки, преходи – каквото и да изберете, ще почувствате ефекта в най-кратък срок.

Хранете се здравословно

Ключът към добрата форма не е в спазването на диети, а в правилния подбор на храната и в честата консумация. Наблегнете на пълнозърнестите храни, плодовете, зеленчуците – особено зеленолистните, бобовите храни и немазното месо. Освен че са богати на жизненоважно за здравето и красотата вещества, всички те подпомагат изгарянето на мазнините и засищат за дълго време. Хапвайте по малки порции на всеки 2 – 3 часа и вместо да се лишавате от десерт, просто изгорете малко калории в упражнения след това.

Накрая, ще ви напомним, че не е важно на колко години сте в действителност, а на колко се чувствате. И тъй като всяка възраст има своето очарование, за да се чувствате красиви на 50+ просто комбинирайте най-доброто от всички предходни десетилетия – настроението на 20-те (чрез отношението си към живота), тонуса на 30-те (чрез спорта), добрата форма на 40-те (чрез храненето и себеусещането) и красотата на 50-те (чрез грижите на кожата с най-подходящите продукти за лице и тяло).

 

Прочетете още статии
Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.

Пандемия и превенция

Пандемия и превенция

Намираме се в извънредно положение във връзка с пандемията от COVID-19. Предприети са мерки за ограничаване разпространението на новият коронавирус (SARS-CoV-2). Тези мерки, обаче, не могат да гарантират успех, ако цялото общество не участва активно.