Най-здравословните детски храни

Всяка жена се стреми да осигури най-доброто за своята рожба, но понякога майчинският ѝ инстинкт е заглушен от разноречивите приятелски съвети, лекарски препоръки и купищата реклами. На кого да се доверим и как да преценим коя е най-полезната храна за растящите ни деца? Може би няма да сбъркаме, ако се обърнем за помощ към първоизточника на всичко - природата и запълним менюто на най-милите ни същества с нейните дарове.

 Най-здравословните детски храни
Плодове

Пълни с витамини, минерали, влакнини и лесно усвоими въглехидрати, плодовете са чудесен старт за енергичния ден на всяко дете. Витамините са необходими за нормалното протичане на биохимичните реакции в организма, а фибрите стимулират храносмилането и изхвърлянето на отпадните вещества. Плодовете и прясно изцедените сокове, също така, утоляват апетита на децата за нездравословни сладки храни.

Зеленчуци

Подобно на плодовете, зеленчуците също са естествен източник на жизненоважни нутриенти. За да запазим ценните им вещества, е добре да ги поднасяме на детето си сурови (, когато това е възможно) или приготвени на пара. Броколите, спанакът и цвеклото, например, съдържат много калций, който се грижи за формирането на здрави кости и предпазва детските зъбки от кариес.

Пълнозърнести храни

Порция овесени ядки, пълнозърнести макарони или жито, в сладък или солен вариант, е перфектната “същинска” закуска и доставя на детския организъм необходимата енергия, а също и допълнително количество влакнини, минерали и витамини.

Риба

Отличен източник на протеини и омега-3, повечето видове риба, приготвени без пържене, са вкусна и здравословна вечеря за децата. Протеините са основен градивен елемент на клетките, което ги прави особено важни за растящия организъм. Мастните киселини, от своя страна, стимулират имунитета и развитието на мозъка и подобряват способността за запаметяване при учениците.

Бобови растения

Лещата, грахът, соята и другите познати ни растения от семейство Бобови, осигуряват ценни хранителни вещества- протеини, влакнини, микро- и макроелементи, фотохимикали. Установено е, че децата, които са усвоили полезния навик да консумират редовно бобови култури са изложени на много по-малък риск от развитие на диабет и сърдечни заболявания като възрастни.

Яйца

Под черупката на яйцата от надежден източник и особено, когато са рохко сварени, се крият редица ползи за подрастващите. Яйцата са един от малкото вегетариански източници на важния за развитието на нервната система, витамин В12. Те доставят на детския организъм голяма доза пълноценни белтъчини, лутеин за здравето на очите, и витамин D за укрепването на костите.

Ядки и семки

В орехите, бадемите и другите сортове ядки, също се съдържат големи количества белтъчини, както и минерали, и полезни мазнини. Елементът желязо, например, който може да бъде открит в тиквените и слънчогледовите семки, влиза в състава на хемоглобина и помага за преноса на кислород от белите дробове до останалите части на тялото. Дефицитът му често води до лесна уморяемост и сънливост при децата.

С подходящата храна, децата ни неминуемо ще порастат здрави и силни. Но нека не забравяме, улисани в грижите си за тях, че това, от което имат най-голяма нужда е да усещат винаги нашата безрезервна любов!

Прочетете още статии
Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.

Пандемия и превенция

Пандемия и превенция

Намираме се в извънредно положение във връзка с пандемията от COVID-19. Предприети са мерки за ограничаване разпространението на новият коронавирус (SARS-CoV-2). Тези мерки, обаче, не могат да гарантират успех, ако цялото общество не участва активно.