Стресът - враг на красотата

Стресът - враг на красотата

Всеизвестен, научно доказан факт е, че стресът в ежедневието вреди не само на здравето, но и на външния вид. А кожата, косата, и дори ноктите, се превръщат в основни негови индикатори, претърпявайки редица трансформации, за съжаление в негативна посока.

И преди с усмивка да си кажете, че не сте застрашени, защото живеете щастлив и хармоничен живот без особено големи притеснения и затруднения, обърнете внимание, че когато става дума за кожата и косата, понятието стрес има по-широк обхват. Стресиращи са и климатичните условия, недоспиването, недостатъчният прием на течности, вредните храни или навика да се ядосвате за неуспехите. Дори само един по-сериозен случай на стрес за организма като бременност, раждане, прием на силни медикаменти, може да им се отрази. Ето как:

Стресът и кожата

Когато човек е в състояние на стрес, тялото му произвежда големи количества от хормона кортизол. Това от една страна стимулира мастната секреция, а от друга отклонява потока на кръвта към мускулите и други органи и така спира кислорода и хранителните компоненти към клетките. В резултат се появяват раздразнения, чувствителност, прекомерно омазняване, акне, обриви, бръчки, тъмни кръгове под очите и други несъвършенства.

Под въздействие на стреса бариерните функции на кожата също биват засегнати и освен, че става по-уязвима за външни фактори, времето на възстановяване също се забавя. В резултат настъпват нарушения в клетъчната мембрана, което ускорява загубата на вода и по този начин се стига до прекомерно изсушаване на кожата. Така фините линии и загубата на блясък стават по-видими, образуват се напукани и загрубели участъци, а алергените, бактериите и замърсяванията от околната среда по-лесно причиняват възпаления и проблеми.

Стресът и косата

Най-честото явление при косата вследствие на стрес са чувствителния скалп и косопадът. За разлика от кожата обаче, където резултатите са налице почти веднага, то обикновено се проявява седмици или месеци по-късно. Причината е недостигът на витамини, минерали и кислород, които са били пренасочвани чрез потока на кръвта към онези органи, които са се нуждаели от най-много енергия и сили, за да оцелеят в момента на стрес. Сякаш на косата й е била дадена почивка, за да може тялото да се концентрира върху процеса на възстановяване и лекуване на стреса.

Пак по същата причина - недостиг на достатъчно количество хранителни компоненти, може да се стигне до нарушения в структурата на косъма и в здравето на скалпа. В резултат косата става тънка, суха, изключително податлива на заплитане и накъсване, безжизнена и без блясък, а скалпът - чувствителен, сърбящ и с пърхот.

Как да помогнете на косата и кожата си да се справят със стреса?

Въпреки че е от първостепенно значение да разпознаете източника на стрес и да се опитате да го елиминирате, а също да започнете да приемате повече здравословни храни и повече течности, правилните козметични грижи също могат да бъдат безценен помощник в борбата със стресовите фактори.

Не пропускайте сутрешния и вечерен ритуал за разкрасяване

Старателното почистване на лицето и нанасянето на подходящи дневен и нощен крем ще поддържат кожата добре хидратирана, подхранена и защитена.

Съчетайте грижата за тялото с ароматерапия за съзнанието

Най-лесният начин да го направите е с благоуханен душ-гел, чиято формула съдържа предимно натурални съставки. Те не само ще се погрижат бързо да попълнят липсите в кожните клетки, но и ще оставят дълготраен ароматен отпечатък върху кожата, който незабелязано ще отпусне сетивата и психиката ви.

Веднъж седмично правете анти-стрес маска на лицето

Най-добре е да използвате готова формула, чиито ценни активни съставки (витамини, натурални екстракти) незабавно ще озарят тена, ще подпомогнат защитата, ще облекчат дискомфорта и ще заредят клетките с енергия.

Грижете се за скалпа

Кожата на скалпа е силно уязвима към стрес. Зачервяването, сърбежът, паренето са все тревожни сигнали, които изискват внимание. Затова се доверете на специализирани формули шампоан и балсам, чийто активни съставки имат успокояващо действие върху скалпа.

Отнасяйте се с любов към кожата и косата си

Избягвайте редовните стресиращи манипулации като козметични процедури и топлинни уреди, защитавайте ги от климатичните условия, използвайте умерено топла вода и само козметични продукти, които са съобразени с техните индивидуални особености или състояния.

Прочетете още статии
Безопасност при работа с дезинфектанти

Безопасност при работа с дезинфектанти

При работа с дезинфектанти задължително е да се използват ръкавици, а персоналът, отговорен за хигиенизирането, трябва да бъде снабден с лични предпазни средства като работно облекло, маски и по възможност очила. След работа личните предпазни средства се отстраняват внимателно, а тези, предназначени за еднократна употреба се изхвърлят безопасно.

Хигиена в офиса

Хигиена в офиса

На работното място (бюра, маси, дръжки на врати и прозорци, осветителни ключове, бутони на асансьори и банкомати, вендинг-машини и др.) и използваните предметите (телефони, клавиатури на различни устройства, монитори, ключове и др.), както и повърхности в санитарни помощения (седалки на тоалетни чинии, мивки, кранове и др.) трябва неколкократно (3-4 пъти на ден) да бъдат избърсвани с дезинфектант.

Хигиена в дома

Хигиена в дома

В домакинството е достатъчно да се извършва дезинфекция веднъж дневно, най-вече след влизане отвън. Подовите настилки могат да бъде забърсвани с моп или кърпа, напоени в разтвор на почистващ препарат след всяко влизане в дома.

Пандемия и превенция

Пандемия и превенция

Намираме се в извънредно положение във връзка с пандемията от COVID-19. Предприети са мерки за ограничаване разпространението на новият коронавирус (SARS-CoV-2). Тези мерки, обаче, не могат да гарантират успех, ако цялото общество не участва активно.